Moja przygoda z depilacją laserową - Depilacja.pl

21:32:00 Szafa Zapachów 13 Comments

Witajcie!
Depilacja - największą zmorą kobiet. Myślę że większość z nas chciałaby mieć idealnie gładkie ciało, bez zadawania zbędnego bólu i bez poświęcania na to zbyt dużej ilości czasu. Wszystkie te marzenia pozwoli spełnić nam depilacja laserowa, ostatnio bardzo modna zarówno wśród kobiet jak i mężczyzn. Jesteście ciekawi jak wyglądają takie zabiegi? Czy bolą, ile kosztują i jakie są ich efekty? Tego wszystkiego dowiecie się w tym poście. Zapraszam!


Wszystkie moje zabiegi odbyły się w salonie Depilacji.pl w Lublinie, który mieści się przy al. Racławickich 44a. Wykonywały je naprzemiennie dwie przemiłe panie: Dominika i Agnieszka. Zdecydowałam się na depilacje rąk obejmującą również dłonie. Miałam przyjemność korzystać z "pakietu rocznego", który obejmował max 9 zabiegów. Ostatni z nich odbył się w kwietniu 2019r, a pierwszy w kwietniu 2018r. Prawidłowo zabiegi powinny odbywać się średnio co 6-10 tygodni, w zależności od rodzaju włosków.


Jak się przygotować do zabiegu?
Przed każdym zabiegiem zostaje przeprowadzona z nami krótka ankieta. Chodzi tutaj o wykluczenie jakichkolwiek przeciwskazań do zabiegu. Zostajemy bardzo dokładnie wypytani o leki które przyjmujemy, choroby nam towarzyszące, używane kosmetyki zwłaszcza te z kwasami czy z witaminami itp. Ważne jest aby w dniu zabiegu nie stosować żadnych balsamów, peelingów czy dezodorantów na depilowaną partię ciała. Należy również w tym dniu dokładnie zgolić włosy w miejscu poddawanym depilacji. Ważne jest też, aby ok miesiąc przed zabiegiem nie korzystać z depilatora czy wosku. Bardzo istotne jest też unikanie słońca 2 tygodnie przed i po zabiegu, jednak zalecane jest zaprzestanie opalania się przez cały okres depilacji. Nie ukrywam, że w okresie letnim nie było to dla mnie zbyt łatwe, jednak wysokie filtry i odpowiednio dobrane ubrania pomogły mi w tej ochronie. Warto też wiedzieć, że najlepsze efekty mogą uzyskać osoby o jasnej karnacji z ciemnymi włoskami.


Jak wygląda moment przed zabiegiem?
Gdy sprawy formalne będą już za nami, możemy położyć się na wygodnej leżance. W zależności jaką część depilujemy, mamy możliwość przebrania się za parawanem. Następnie pani wykonująca zabieg obrysowuje depilowaną partię ciała białą kredką, by dokładnie zaznaczyć depilowany obszar i  zaznacza wszystkie pieprzyki, by w trakcie zabiegu laser ich nie wykrył. Na koniec otrzymujemy okulary ochronne i możemy zaczynać depilację.


Jak wygląda zabieg?
Salon depilacja.pl korzysta z lasera Light Sheer DUET. Jest to bardzo dobry, certyfikowany sprzęt. Zawiera dwie głowice: dużą do depilacji dużych obszarów ciała oraz małą z nakładką chłodzącą do małych i trudno dostępnych partii ciała. W moim przypadku stosowane były dwie głowice. Całe ręce były depilowane dużą głowicą, natomiast palce u dłoni małą.
Depilacja polega na przykładaniu do skóry głowicy lasera. Wtedy wiązka światła wpuszczana jest do naszej skóry, a dokładnie we włosa, a ten przekazuje ten impuls dalej do cebulek. Cebulki zostają zniszczone i włosy przestają rosnąć. Po około 3 tygodniach od pierwszego zabiegu możemy zauważyć jak one nam "wypadają" w depilowanym miejscu. Jest to całkiem normalne i nie należy się tym martwić. Przyłożeniu głowicy do skóry towarzyszy uczucie zasysania, a następnie można poczuć bardzo gorące uszczypnięcie. Jednak każde takie dotknięcie skóry trwa tylko ok 2-3 sekundy, a cały zabieg depilacji rąk ok 10 min. Po wykonanej depilacji zawsze zostajemy posmarowani balsamem łagodzącym, który możemy również zakupić dla siebie prywatnie w salonie depilacja.pl.


Czy depilacja boli?

Każdy ma inny próg bólu, jednak ja praktycznie go nie czułam podczas zabiegów. Jeśli już to odczuwałam lekkie szczypanie i chwilowe uczucie gorąca na skórze. Jednak jeśli mam być dokładna, to na palcach ból był już troszkę większy, ale do zniesienia :) W przypadku, gdybym jednak nie dawała już rady do dyspozycji miałam zawsze zimne okłady o które mogłam prosić w każdej chwili panią kosmetolog. Musicie również wiedzieć, że z każdym zabiegiem parametry lasera są zwiększane i odczucie ciepła/bólu mogą być troszkę większe. 


Jakie są efekty?

U większości osób seria zabiegów pozwala na pozbycie się ok 80-90% włosków. Jednak u niektórych osób efekty te mogą być słabsze. Zależy to od gospodarki hormonalnej lub po prostu od genów. W moim przypadku efekt jest zauważalny, jednak wciąż mam miejsca gdzie włoski mi wyrastają mimo skończonej serii zabiegów. Niemniej jednak są one o wiele słabsze, nie są tak ostre, a dodatkowo ich cebulki są praktycznie niezauważalne. Co jakiś czas muszę po prostu dogalać je maszynką i wtedy ręce są niesamowicie gładkie.


Jaki jest koszt zabiegu?

Depilacja laserowa do najtańszych nie należy. Jednak patrząc na efekty jakie możemy uzyskać, moim zdaniem warta jest swojej ceny. Pojedynczy zabieg kosztuje 179zł, jednak zawsze bardziej opłaca się wykupić pakiet zabiegów. Przykładowo pakiet z którego korzystałam, obejmujący 9 zabiegów kosztował 999zł. Dokładny cennik znajdziecie tutaj KLIK.

Jakie są wasze doświadczenia odnośnie depilacji laserowej? Chcielibyście się jej poddać? 

13 komentarzy:

  1. Fajna sprawa taka depilacja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka depilacja to super sprawa na okres letni 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja właśnie dziś dostałam lumę ponieważ zabiegi są dość drogie i zrezygnowałam z nich ;)ale gdybym mogła na pewno bym skorzystała

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie poddałabym się takiemu zabiegowi :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Depilacja laserowa jest bardzo skuteczna i warto z niej korzystać

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja polecam Vici Clinic w Krakowie. Pani Kasia, która wykonuje zabiegi jest przemiłą osobą. U mnie laser LightSheer Duet świetnie się sprawdził, efekty są takie jakich oczekiwałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. dziękuję bardzo za odpowiedź :) Nigdy nie badałam hormonów, w takim razie powinnam to zrobić

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo popularną metodą usuwania zbędnego owłosienia jest depilacja woskiem lub pastą cukrową. To tańsze rozwiązanie od depilacji laserowej, a również daje bardzo dobre efekty na długie tygodnie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Poprawnie przeprowadzony zabieg depilacji laserowej może przysporzyć o dyskomfort, ale nie o duży ból. Jeśli głowica jest mniejsza często jest bardziej skoncentrowana i musimy wykonać więcej "uderzeń" laserem. Efekty jednak są tego warte.

    OdpowiedzUsuń